perjantai 9. tammikuuta 2015

Aikuinen vuohi mä oon, en enää eksy maailman tuuliin

Olen seurannut laiskan kiinnostuneesti kiinalaista horoskooppia jo joidenkin vuosien ajan. Olen vuohi, ja 19.2.2015 alkaa vuohen vuosi.

Olen 36. Tiedän monia asioita, joita en tiennyt viisi vuotta sitten, muun muassa sen, millainen äiti olen. Ostan lentokentältä vakiintunutta huulipunamerkkiäni. Leikkuutan hiukset tietyn malliseksi. Painoni pysyy samana. Huumorintajuni on hyvä, mutta sillä on raja, jonka jälkeen se loppuu. Osaan aikatauluttaa asioita. Osaan toimia tavoitteellisesti. Ymmärrän ensimmäistä kertaa, mistä Erica Jong kirjoittaa. Harkitsen Lessingin "Kultaisen muistkirjan" lukemista, mutta olen valmis nielemään pettymyksen, jos en tänäkään vuonna pääse siitä jyvälle.Tiedän myös, mitä minun täytyy opetella.

Aion opetella juoksemaan ja olemaan onnellinen. Aion kasvattaa lapsen. Aion kirjoittaa kirjan. Aion juosta, kirjoittaa ja olla onnellinen lapseni kanssa, vaikka pää irtoaisi.

Sitä, käsittääkseni, on olla vuohi.

2 kommenttia:

  1. Tätäkin on olla vuohi.

    https://33.media.tumblr.com/a6c564770beaade4578cd5bc37019272/tumblr_nhxcampu3R1r7yxrco1_1280.jpg

    VastaaPoista