perjantai 26. heinäkuuta 2013

Kempparin tuuheimmat tekoripset

Kesäloma. Rahaa on kulunut ennätysvähän: ajauduin mukaan kesäteatteriproduktioon, joten juutuin koko kuukaudeksi kotipaikkakunnalle. Merkittävimmät kesän aikana tehdyt investoinnit olivat kirkkaanvihreät sukkahousut ja kemikalion tuuheimmat tekoripset.

Ensimmäiset kaksi viikkoa harjoiteltiin (tässä vaiheessa oletettiin jo, että kaikki osaavat vuorosanansa) neljä tuntia päivässä. Esitys saatiin kasaan. Seuraavat kaksi viikoa keikuttiin estradilla.

Projektin alussa olin varma, että vietän kesän kaupungissa ja osallistun näytelmään vain käsikirjoitusvaiheessa ja ehkä visualisoinnissa. Olin myös varma, etten osaa näytellä (tästä olen aika varma vieläkin, mutta hitto, ketä se estää) ja etten saa lastenhoitokuvioita järjestymään mitenkään. Projektin jatkuessa huomasin, että olen lavalla vähintään kahdessa roolissa, vietän kesän tiiviisti maalla, enkä saa lastenhoitokuvioita järjestymään mitenkään.

Olin kolmessa roolissa. Lastenhoitokuvio järjestyi. Ja aloin epäillä, että joutilaisuuden sijaan tällainen perusmukavuudenhaluinen tyyppi kukoistaa, jos ainakin joka toiseksi päiväkai on jotain tiivistä aktiviteettia.

Kesäteatterin lisäksi olen lähinnä juossut. Aloitin omin päin Porin juoksukoulun (googleta, simppeli ja toimii kuin junan vessa jos on sinnikäs ja sietää epämukavuutta) ja saavutin tavoitteeni.

Totesin, että ihmiselle on hyväksi raivata mukavuusaluettaan. Harvat (en minäkään) koettelevat fyysisten ja psyykkisten kykyjensä rajoja. Meillä on aika vahva mielikuva siitä, mitä olemme ja mitä emme ole. Minäkin olin ihan varma, etten missään nimessä ole komeljanttari enkä juoksija.

Ähäppäs.


4 kommenttia:

  1. Alotit Porin juoksukoulun. Ei hemmetti. Mun se piti alottaa eikä kertoo kellekään.

    VastaaPoista
  2. Porin juoksukoulun salaisuus on se, että kun juoksee seitsemästä kahdeksaan ja kävelee loput kympistä, pystyy oikeasti menemään sen kympinkin, kun vain oivaltaa, ettei niin paljon voi sattua, ettei pysty nilkuttamaan loppuun. Suosittelenko? Suosittelen. Kivaahan se juokseminen ei ole, paitsi sitten, kun on rääkännyt umpierityksen tuottamaan luonnon parhaat mömmöt verenkiertoon.

    VastaaPoista